Saturday, May 14, 2011

Semuanya Akan Pulang

Bismillahir Rahmanir Rahiim

Sekadar berkongsi sebuah cerita hasil tangan penulis sendiri. Maafkan andai ada kesilapan dan interpretasi dan penggunaan istilah/keadaan. Sememangnya penulis hanyalah hamba yang lemah.. 






Kesimpulan: Semuanya akan kembali kepada tempat asalnya. Sehebat manapun manusia, ia tetap perlu kembali kepada apa yang Tuhan arahkan; kepada apa yang Tuhan telah sediakan. Cukuplah Islam sebagai agama kita dan Allah sebagai Waakil; dalam susah dan senang.

Selain itu, jangan menganggap peraturan sebagai tembok pemisah antara kita dengan dunia luar. Dunia yang Islam sediakan sudah cukup indah, cukup sempurna. Ingatlah, undang-undang Allah SWT adalah pelindung daripada anasir-anasir zalim yang akan sentiasa mencuba untuk memusnahkan kita, bukan tembok penghalang kebebasan.
"Orang yang takut [kepada Allah] akan mendapat pelajaran, orang-orang yang celaka [kafir] akan menjauhinya. [Yaitu] orang yang akan memasuki api yang besar [neraka]. Kemudian dia tidak mati di dalamnya dan tidak [pula] hidup. Sesungguhnya beruntunglah orang yang membersihkan diri [dengan beriman], dan dia ingat nama Tuhannya, lalu dia sembahyang. Tetapi kamu [orang-orang kafir] memilih kehidupan duniawi. Sedang kehidupan akhirat adalah lebih baik dan lebih kekal."
Surahtul A'laa, ayat 10-17 
 Wallahu`alam fi tsawwab. :)

No comments:

Post a Comment